joi, 7 martie 2013

Urmărește-mi visul taximetristule!


Urmăresc un unicorn într-o cursă nebună cu taxiul.
La fiecare cotitură la care îl pierd din vedere mă macin și pierd doi centimetrii din înălțime.
Lovesc șoferul cu un bici, îmi înfig pintenii în banchetă și mușc din tetiera care îmi înghite molarii.
Șoferul nici nu se mișcă.

Nu după scurt timp taxiul recuperează distanța pierdută,
atunci scot capul pe geam și îi simt mirosul pletelor îmbâcsit cu noxe.
În alunecarea lui pe role printre betoane, scutură semințe.
Eu, stând cu capul pe geam, înghit una, cum înghițeam muște cand eram copil și râdeam mult.
M-am trezit din senin fecundată cu muguri de flori în intestine, care îmi trezesc primăvara din măruntaie.
O păpădie își face loc printre coaste absorbind lumina. La scurt timp devine uriașă.

Cu intestinele pe post de centură de siguranță caut foarfeca în trusa de prim ajutor.
Șoferul cu pistrui de Morgan Freeman îmi ia calm forfeca din mână
și dintr-o miscare, îmi taie reziduurile karmice care îmi ieșiseră din cap ca și carnea tocată.
Încerc să țip dar din gura îmi ies doar perle... și flori.
În acel moment văd că taximetristul are un corn în frunte,
folosesc rațiunea și presupun că e ruda îndepărtată de-a unicornului. Amețesc.
Zâmbetul lui cu efect de super-glue îmi lipește fața spartă și îmi face semn cu copita spre oglinda retrovizoare.
Cand colo ce să vad, în mijlocul frunții mele era un corn de fildeș pe care crescuseră lujeri de trandafiri.

Lucrurile astea sunt prea înfricoșătoare ca să fie reale!
Și totuși cornul din frunte stă să străpungă tavanul mașinii.

Napârlesc de piele și îmi cad în brațe ochelarii cu ramă de iriși împretiți-împleticiți.
Îmi sun șeful și reziliez contractul din postul de detectiv de unicorni.
Îi spun șoferului să oprească și să deschidă larg ușile.

Pașind din mașină, simt cum asfaltul de sub picioare vibrează în cercuri la fiecare pas.
Unicornul de afară se apropie liniștit,
are aceiași pistrui ca și șoferul.
Îl mângâi cu copitele mele.
Ăsta e momentul ĂLA.

Mă întorc la mașină și mă înghesui în costumul de piele.
Îi platesc taximetristului cursa
și îi spun că de aici îmi continui drumul pe rolele primite cadou de la taică-meu.
Acesta îmi face cadou un pistrui.
O iau la goană printre betoane cu părul absorbind noxele.

http://site.fratelenord.com/track/departe

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu